Eh ada apa ni???Mai tengok...

Monday 22 August 2011

Hati ke Diary

Asslamualaikum...

Lama tak update...Sometime nak juga update tapi banyak lagi perkara penting nak buat so aku dahulukan lah yang penting itu. Erm pernah tak kau rasa yang kau dah banyak sangat buat dosa lepas tu terus rasa menyesal.Yes regret. Aku selalu macam tu. Everyday aku akan count how many mistake i did...aku selalu meletakkan diri aku ni dalam kalangan orang yang banyak sangat buat dosa, buat salah. At last, aku akan rasa ya Allah, banyaknya salah aku. Sometime aku akan TERtinggal solat..yes im not perfect and i always failed to be perfect in perform my solat too. Bila dah jalan pergi mana-mana dengan member mesti tak ingat nak solat. And solat yang SELALU tinggal adalah solat SUBUH. 

Tapi itu dulu. Sekarang ni pun pernah juga tinggal tapi jarang sekali. Ok semua tahukan solat itu wajib. Jadi macam mana aku motivasikan diri untuk tidak tinggal solat senang ja. Sesungguhnya Allah melihat. Kalau aku tak solat ok orang lain tak nampak tapi Allah nampak. Dan perkara paling aku takut bila aku susah baru nak ingat Allah. Aku tak mau macam tu. Sebab tu bila tak solat aku rasa rugi sangat sebab aku tak dapat berdoa meminta dengan Allah agar Allah permudahkan semua urusanku. 

Apa yang aku nak cakap di sini, aku rasa bersalah bila aku tinggal solat. Berdosa sangat-sangat. Ya Allah tetapkan hatiku padaMu. Amin. Kau pun jangan tinggal solat ya. Memang no one is perfect but i hope semua kita akan perfect dalam menjalankan ibadah.

Wasalam

No comments: