Eh ada apa ni???Mai tengok...

Friday 20 January 2012

"GIVEAWAY: MARILAH MENUTUP AURAT".

Assalamualaikum..

Akhirnya aku berjaya juga menambah entri dalam ediari aku ni.Hahaha Aku bukannya aktif berblog ni. Walaupun demikian, perkara ini bukanlah penghalang untuk aku menyertai satu giveaway yang dianjurkan oleh Blog Apricot Pie. (Ayat mesti skema >__<) Ok jangan banyak cerita..back to this topic..

"More Beautiful with Hijab"

Love Purple much than Pink >___<

Ohh btw this picture taken time nak pergi buat research di Arkib Negara. Ni waktu jadi pelajar lagi...hahaha Oo man...i miss that moment..hurmm (eh cik aprikot bukan nak tau pun bila pic ni di ambil..meleret ja).

Cerita soal menutup aurat ni agak susah sikit. Sometime eh bukan sometime memang selalu pun akan buat orang lain butthurt. Menutup aurat bukan hanya dengan memakai tudung. Skopnya sangat luas tapi permulaan memakai tudung sekurang-kurangnya akan dapat menjaga diri dan membawa ke arah penjagaan aurat yang lainnya.

Dari segi pemakaian tudung, banyak ja kes orang bertudung (kira menutup aurat) tapi still pakai pakaian ketat2..I know its depend on ourself tapi siapa kita nak mengingkari perintah Allah? Bagi sesetengah orang bertudung is like not cool..dan ada juga yang bertudung tak menutup dada. Ada satu fenomena yang selalu aku lihat is bila lelaki pandang kat dada kat punggung mula lah nak kata lelaki tu gatal, miang. Tapi sedar atau tidak kita as perempuan sebenarnya yang memberi kebenaran untuk lelaki melihat ke arah itu. Even yang pakai tudung pun selalu terkena sebab pakainya kurang betul (aku tak cakap tak betul). Tutupla dada sekali. Longgar-longgarkan lah pakaian. Man is a Man. Sekali dia pandang dia akan pandang puas2..sebabnya kali kedua dia pandang dah berdosa. Hahaha Jadi as my friend say 'tertutup itu indah'. Korang pasti lebih cantik di mata Allah dengan bertudung.Mudah-mudahan juga dengan bertudung dapat membawa kita menjaga kesemua aurat kita sebagai gadis, perempuan, wanita.  InsyaAllah dengan keizinan-Nya. Kecantikan fizikal itu bergantung kepada siapa yang menilai tapi kecantikan hakiki itulah yang lebih bernilai.

"saya bertudung kerana.............
Beautiful is subjectif...people says beautiful is in the eyes of beholder.
But Allah 'say' cantik dengan menutup aurat is objectif mean no objection.
Sesungguhnya bertudung adalah wajib.

Giveaway dari Cik Apricot Pie.

p/s: Aku tak berniat pun menaip entri seperti ini untuk mengambil hati cik Apricot atau menyinggung mana-mana pihak. Aku menaip sebab aku ihklas. Dalam masa yang sama aku juga boleh mengingatkan diri aku sendiri. Aku pun bukan sempurna. 

p/s/s: Maafkan aku sekiranya ada ayat yang tunggang langgang tidak ketentuan. Please correct me. Tq.



1 comment:

apricot pie said...

bagus..keep it up..jd blogger untuk menulis sesuatu demi kebaikan dan berkongsi kebaikan....:)..semoga kita saling mengingati..